Pitný režim

Vedeli ste, že ľudské telo obsahuje až 60-70 % vody? Mozog dokonca až 80 %.

Prečo by sme mali dodržiavať pitný režim?
Bez dostatku vody vo Vašom tele nemôže dobre fungovať vôbec nič. Dehydratácia spôsobuje celý rad problémov, ako napr. bolesti hlavy, búšenie srdca, bolesti kĺbov, tráviace problémy, únava a mnoho mnoho iných.

Koľko by sme toho mali za deň minimálne vypiť?
Na to nám slúži jednoduchý vzorec: váha x 30 = výsledok v ml
(V lete, alebo pri vyššej záťaži: x 50)

Takže 55 kilová žena by mala vypiť 55 x 30 = 1650 ml = 1,65 litra,
85 kilový muž 85 x 30 = 2550 ml = 2,5 litra



Čo je najlepšie piť?
Najlepšie je piť čistú vodu. Ak Vám nechutí, pridajte si do nej citrón, alebo oslaďte stéviou. Káva, mlieko, pivo, víno a polievka sa do pitného režimu nerátajú.

Kedy a ako často treba piť?
Prvú polovicu svojho denného pitného režimu by sme mali vypiť v prvej polovici dňa, druhú v druhej. Ráno, ešte pred raňajkami by sme mali vypiť 3-5 dcl vody. Zvyšok polovice doobeda. Jedlo zapíjame minimálne. Druhú polovicu treba vypiť poobede a podvečer. Večer, keď sa chystáme spať a naše telo by už malo oddychovať, by sme mali piť minimálne. V tomto robí väčšina ľudí chybu. Nepije celý deň a potom sa to snaží dohnať večer. Veľmi dôležité je piť často a v malých dávkach. Ak pijeme veľa naraz, naše telo vodu rýchlo vylúči.

V našej poradni sa nás veľa ľudí pýta, ako sa majú „dokopať“ k dodržiavaniu pitného režimu. Odporúčame piť z fľaše, alebo džbánu. Vtedy presne viete, koľko ste toho vypili a koľko ešte máte vypiť :-)



Nájdete nás:

Palkovičova 10
Bratislava

Kontakt

email:
telefón: 0911 800 011
0917 178 398